Hololens + Vuforia

พอดีว่า ใช้ Hololens RS4 อยู่(อันใหม่) จะเจอ

[ERROR] Failed to get spatial interaction controller – touchpad, thumbstick, and vendor data will be unavailable to the application for InteractionController! Error code: ‘0x00000000’.

ตอนที่กล้องจับภาพเห็นมือเรา

วิธีแก้ คือใช้ unity2017.4.1f1++ ที่เค้า patch error เอาไว้แล้ว

ซึ่งตามมาด้วย vuforia เวอร์ชั่นใหม่ ซึ่งต่างกับเวอร์ชั่นเก่าตรงที่ ARCamera ของ vuforiaไม่มีช่องให้ลิงค์กับ HololensCamera

วิธี setup อันใหม่ ก็จะประมาณนี้ (ไม่ใช้ ARCamera ละ)

1.Build Setting > Switch to UWP Platform

2.Player setting >

– XR Setting > Check Virtual Reality Support, Vuforia AR

– Publishing Setting > Capabilities > Check InternetClient, Webcam, Microphone

– Other Setting > Scripting Backend = .NET

3. Build Setting > check debugging Unity c# project

4.Import HoloToolkit-Unity-v1.2017.2.0

delete Main Camera

Drag drop HololensCamera > Add component =Vuforia Behavior

-Clipping planes near=0.01

-World Center Mode = CAMERA

– Open Vuforia configuration > Add License key from

https://developer.vuforia.com/targetmanager/licenseManager/licenseListing

-Max simultaneous tracked Image = 4 (แล้วแต่จำนวนว่ามีกี่อัน)

-Device type = Digital Eyewear

-Device Config = Hololens

-Check Load Museum Database, Activate

(รอซักพักให้มัน connect license key แล้ว จะมีชื่อ database ของเราโผล่ขึ้นมา)

5. Add image file (max 2 mb) to track at

https://developer.vuforia.com/targetmanager/project/deviceTargetListing

6. Select image to use > Click “Download Database” Button

-get (image database) unity package file > ลากเข้า unity

7. GameObject > Vuforia > Image

จะได้ Gameobject ชื่อ ImageTarget

-Transform scale = 1

-Database = museum

-Image Target = ชื่อภาพที่จะใช้ track

-Advance > Check Extended Tracking

 

Optional

  1. Add notice of display area : Canvas_debugarea.prefab, Render Camera = HololensCamera
  2. Add Cursor.prefab
  3. Add InputManager.prefab
  4. Add spawncube : Spawncube.cs
  5. Add debug broadcast : DebugLogBroadcaster.cs